Δευτέρα 20 Μαΐου 2013


Γιατί η Αθήνα διώχνει τουρίστες και πτήσεις από το αεροδρόμιο


Η συνεχής μείωση των των ξένων αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες αποφεύγουν συστηματικά πλέον το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση των επιβατών.
Χαρακτηριστικό είναι πως η κίνηση του αεροδρομίου περιορίζεται σταθερά από το 2007, από 16,4 εκατομμύρια αφίξεις - αναχωρήσεις σε 12,86 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο, η κίνηση στα περιφερειακά αεροδρόμια μένει πρακτικά σταθερή (από 24,8 εκατομμύρια επιβάτες στα 24 εκατομμύρια).
Οπως αναφέρει όμως και η Καθημερινή παρά την πρόσφατη απόφαση αποχώρησης της Hochtief Airports, από το Ελ.Βενιζέλος, η πολιτική που ακολουθείται δεν αλλάζει και ο επιβάτης συνεχίζει να κοστίζει πολύ ακριβά, αφού μαζί με τις χρεώσεις του σπατόσημου, το κόστος κατά άτομο φτάνει τα 42 ευρώ, έναντι 36 των ιταλικών και ισπανικών.
Πρακτικά, όλο και λιγότεροι ξένοι επισκέπτες σταθμεύουν στην Αθήνα καθ' οδόν προς την ελληνική περιφέρεια. Εταιρείες και αεροδρόμια συμφωνούν πως αυτό είναι μεγαλύτερο πρόβλημα απ' ό,τι οι χρεώσεις του αεροδρομίου.
Αγκάθι οι συμφωνίες αεροπορικών εταιρειών με τα περιφερειακά αεροδρόμια
Ισχυρό πλήγμα δέχεται το Ελ. Βενιζέλος και από το γεγονός ότι ξένες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι Τουρκικές Αερογραμμές, διαπραγματεύονται, μετά τη Θεσσαλονίκη, πτήσεις από την Κωνσταντινούπολη και προς άλλες πόλεις, όπως τα Ιωάννινα και η Αγχίαλος. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως θα παρέκαμπτε το αεροδρόμιο της Αθήνας, «αφαιρώντας» transfer επιβάτες. Επομένως θα δημιουργηθεί μία ακόμα σημαντική απώλεια.


Δεν υπάρχουν σχόλια: